Responsive Menu
Add more content here...

Θεραπευτικά – Εκπαιδευτικά Προγράμματα

Το Πρόγραμμα

Το ΑΛΜΑ προσφέρει Εκπαιδευτικά – Θεραπευτικά προγράμματα, σε παιδιά με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΑΔ). Τα προγράμματα Πρώιμης Παρέμβασης πραγματοποιούνται στο Κέντρο Ημέρας Παιδιών και Εφήβων με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές, και για το διάστημα της σχολικής φοίτησης (Σεπτέμβριο με Ιούνιο).  

Το Κέντρο Ημέρας Παιδιών και Εφήβων με ΔΑΔ λειτουργεί ως μονάδα ημερήσιας θεραπευτικής παρέμβασης και ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης, καθώς και ως συμβουλευτικός σταθμός στήριξης της οικογένειας. Στη δομή πραγματοποιούνται εκτός των Θεραπευτικών – Εκπαιδευτικών προγραμμάτων, προγράμματα Υποστήριξης στην Εκπαίδευση, και Συμβουλευτική. 

         

Από την κρίσιμη ηλικία των 3 ετών, μέλημά μας είναι να δώσουμε ένα πλήρες και εξατομικευμένο ψυχοεκπαιδευτικό πρόγραμμα στα παιδιά μας. Ο πρωταρχικός στόχος του Κέντρου Ημέρας Παιδιών και Εφήβων με ΔΑΔ, είναι η ένταξη τους στο σχολικό πλαίσιο καθώς και η ενσωμάτωση τους στο κοινωνικό σύνολο ως ισότιμα μέλη του. 

Το μοντέλο παρέμβασης που προωθεί η επιστημονική ομάδα του Πανελλήνιου Συλλόγου Προσαρμοσμένων Δραστηριοτήτων «ΑΛΜΑ» βασίζεται στη φιλοσοφία της διεπιστημονικής- ολιστικής προσέγγισης. Η εκπαιδευτική πρακτική, είναι επηρεασμένη από την ανάγκη των ατόμων με αναπτυξιακές δυσκολίες για ένα ζεστό και υποστηρικτικό περιβάλλον, με την παράλληλη ανάγκη για δόμηση και συνέπεια στο περιβάλλον τους. Μέσα από τη συνεργασία της διεπιστημονικής ομάδας δημιουργείται μια «κοινή» γραμμή η οποία αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο για τη δημιουργία του θεραπευτικού προγράμματος το οποίο εφαρμόζεται είτε σε ατομικό, δυαδικό είτε σε ομαδικό επίπεδο.

           

Oι θεραπευτές όλων των ειδικοτήτων εργάζονται προς τον ίδιο στόχο, και δίνουν έμφαση στα σημεία ακριβώς που έχει ανάγκη το παιδί. Παραδείγματος χάριν, εάν ένα παιδί “δουλεύεται” στην κοινωνική δεξιότητα «να λέει γεια» όταν εισέρχεται σε έναν χώρο, τότε αυτό “δουλεύεται” και καταγράφεται από όλες τις ειδικότητες, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται τόσο η κατάκτηση όσο και η γενίκευση του στόχου.

Επίσης, όλοι όσοι εργάζονται με το παιδί, εφόσον γνωρίζουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στον εκάστοτε τομέα, μπορούν να το υποστηρίξουν κατάλληλα στη προσπάθεια αυτοεξυπηρέτησής του (χρήση τουαλέτας, πλύσιμο χεριών, σίτιση κ.ά.), αλλά και στο περιορισμό των μη λειτουργικών συμπεριφορών. Ως μη λειτουργικές συμπεριφορές ορίζονται συγκεκριμένες και μονότονες επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές που εμποδίζουν σημαντικά τη λειτουργία του ατόμου σε όλους τους τομείς της ζωής του. Αυτές μπορεί να είναι στερεότυποι και επαναλαμβανόμενοι κινητικοί μανιερισμοί, άκαμπτη προσκόλληση σε συγκεκριμένες, μη λειτουργικές ρουτίνες ή τελετουργίες, επίμονη ενασχόληση με συγκεκριμένα αντικείμενα κ.ά.

       

Τελικός στόχος των εκπαιδευτικών – θεραπευτικών προγραμμάτων, είναι να δοθούν στο κάθε άτομο ξεχωριστά οι ευκαιρίες, ώστε να φτάσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του και να κατακτήσει τα βασικά αναπτυξιακά ορόσημα αναφορικά με τις γνωστικές και κοινωνικές δεξιότητες, τη λειτουργικότητα και την αυτονομία σε δραστηριότητες καθημερινής ζωής.

Το μοντέλο ολιστικής προσέγγισης ακολουθεί όλες τις σύγχρονες, θεραπευτικές προσεγγίσεις και παρεμβάσεις. Κατά συνέπεια, έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα στοιχεία των προσεγγίσεων TEACCH και ABA, ενώ χρησιμοποιούνται και εκπαιδευτικές τεχνικές που αποσκοπούν στην ενσωμάτωση των ατόμων στο σχολικό πλαίσιο και στην κοινότητα.

Τα παιδιά που εντάσσονται στο Κέντρο Ημέρας Παιδιών και Εφήβων με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές, έχουν τη δυνατότητα να ενταχθούν και στα Προγράμματα Υποστήριξης στην Εκπαίδευση, όπως: Ενισχυτική Διδασκαλία, Παράλληλη Στήριξη και Κατ’ Οίκον Διδασκαλία.

Για την ένταξη των παιδιών στα προγράμματα Πρώιμης Παρέμβασης ακολουθείται η παρακάτω διαδικασία:

-πρώτο ραντεβού με τον υπεύθυνο του προγράμματος

-αξιολόγηση του ωφελούμενου για ένταξη στο πρόγραμμα

-λήψη κοινωνικού ιστορικού

Εάν σας ενδιαφέρουν τα Θεραπευτικά-Εκπαιδευτικά προγράμματα του ΑΛΜΑ, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας τηλεφωνικά, ή να συμπληρώσετε τη παρακάτω φόρμα, αναφέροντας το πρόγραμμα που σας ενδιαφέρει, και εμείς θα επικοινωνήσουμε το συντομότερο μαζί σας.   

Ενδιαφέρεστε για το πρόγραμμα;

συμπληρώστε την φόρμα ενδιαφέροντος

    Τα πεδία με τον αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά

    Θέλετε να επικοινωνήστε μαζί μας;

    Κάντε το με τους παρακάτω τρόπους.

    Θα σας ακούσουμε

    +30 210 9803292

    +30 210 9828150

    Θα μας γράψετε

    [email protected]

    Γραφτείτε στο newsletter μας

    Ενημερωθείτε για τα πάντα γύρω απο τον φορέα.

      Ωράριο Λειτουργίας

      Τα Απογευματινά After School Προγράμματα διεξάγονται καθημερινά, καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Οι ώρες και οι μέρες που θα έρχεται το παιδί/ο νέος, εξαρτώνται από την ομάδα στην οποία θα ενταχθεί. (Κάτι το οποίο καθορίζεται ανάλογα με τις δυνατότητες και τις ανάγκες του, αλλά και από τα προγράμματα στα οποία προτιμά να λάβει μέρος). Το ωράριο των προγραμμάτων χωρίζεται σε 2 ζώνες:

      Α’ Ζώνη 13.00-16.00

      Β’ Ζώνη 16.30-19.30

      Κάποιες ομάδες μας, έρχονται και συμμετέχουν στα προγράμματα κατά τη διάρκεια της Α’ Ζώνης (13:00-16:00) και άλλες κατά τη διάρκεια της Β’ Ζώνης (16.30-19.30). Κατά τη διάρκεια της κάθε χρονικής ζώνης, πολλές ομάδες ταυτόχρονα συμμετέχουν σε διαφορετικά προγράμματα!

      Εάν το προτιμά κάποιος ενδιαφερόμενος, υπάρχει και η δυνατότητα συμμετοχής και αποκλειστικά σε ένα πρόγραμμα.

      Τόπος Διεξαγωγής

      Τα προγράμματα διεξάγονται στις δομές μας, στο 4ο Λύκειο Παλαιού Φαλήρου, και στο χώρο του φορέα μας στην παιδική χαρά της Αγ. Σκεπής. Για τα νότια προάστια, υπάρχει και η επιλογή μεταφοράς με το Van του Συλλόγου (παραλαβή από συγκεκριμένα σημεία) κατόπιν συνεννόησης.

      Συμμετοχή στα Προγράμματα

      Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν αρχικά με το Σύλλογο τηλεφωνικά (2109828150). Στη συνέχεια ορίζεται ένα ραντεβού δια ζώσης, μία πρώτη γνωριμία, με τον επόπτη και τον υπεύθυνο του τμήματος, οπότε και συζητείται η ένταξη του ενδιαφερόμενου σε κάποια ομάδα των Απογευματινών After School Προγραμμάτων (με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες και τις δυνατότητες του παιδιού/νέου).