Εκπαιδευτικά – Ψυχο-εκπαιδευτικά προγράμματα
Το Πρόγραμμα
Τα Απογευματινά Προγράμματα (Δημιουργικής Απασχόλησης – ΚΔΑΠ ΜΕΑ) περιλαμβάνουν μεγάλη ποικιλία δραστηριοτήτων καλλιτεχνικού, πολιτιστικού, ψυχαγωγικού και ψυχοπαιδαγωγικού περιεχομένου, και απευθύνονται σε παιδιά 6 ετών και άνω, και νέους με νοητική αναπηρία ή/και αυτισμό. Τα Εκπαιδευτικά – Ψυχο-εκπαιδευτικά προγράμματα περιλαμβάνουν τα εξής:
• Πρόγραμμα Ανάπτυξης Δεξιοτήτων Καθημερινής Ζωής (ΔΚΖ)
Προγράμματα Αγορών & Ήπιας Μετακίνησης: Στόχοι του προγράμματος είναι οι συμμετέχοντες να αναγνωρίζουν τα καταστήματα της γειτονιάς (super market, υπηρεσίες κλπ), να εξοικειώνονται με τους τρόπους εξυπηρέτησης/συναλλαγής σε κάθε χώρο (π.χ. την ορθή εκτέλεση αγορών ή και την έκφραση αιτημάτων/παραγγελιών), να εκπαιδεύονται στον αυτοέλεγχο επιθυμιών, στο σεβασμό στη σειρά προτεραιότητας, στην εκτέλεση των διαδικασιών στο ταμείο, στη διαχείριση χρημάτων και στην τακτοποίηση των αγορασθέντων ειδών.
Πρόγραμμα Μαγειρικής: Στόχοι του προγράμματος είναι οι συμμετέχοντες να αποκτήσουν βασικές δεξιότητες για την παρασκευή απλών φαγητών και ροφημάτων, αλλά και να λάβουν γενικές γνώσεις για τα τρόφιμα, την καθαριότητα, την υγιεινή στην κουζίνα, τους κανόνες ασφαλείας, τη χρήση σκευών, εργαλείων και συσκευών. Στο πλαίσιο του προγράμματος, καλλιεργούνται επίσης και «καλοί τρόποι» στο τραπέζι. Τέλος, το πρόγραμμα ενθαρρύνει τα παιδιά και τους νέους που συμμετέχουν να υιοθετήσουν έναν τρόπο υγιεινής – ποιοτικής διατροφής.
• Εξωτερικά Προγράμματα Κυκλοφοριακής Αγωγής και Κοινωνικοποίησης στην Κοινότητα
Τα προγράμματα αυτά στοχεύουν στην κοινωνικοποίηση των συμμετεχόντων, αλλά και στην πρόσληψη και γενίκευση κοινωνικών κανόνων – αξιών, στην υιοθέτηση ορθών προτύπων συμπεριφοράς στην κοινωνία ή στην εκάστοτε κοινωνική ομάδα και στη μείωση αναστολών. Πραγματοποιείται επιπλέον εκπαίδευση για κατάλληλες αντιδράσεις σε έκτακτες καταστάσεις, και ενθαρρύνεται η επιδίωξη επικοινωνίας. Παράλληλοι στόχοι είναι η κυκλοφοριακή αγωγή, η οργάνωση κατάλληλης συμπεριφοράς στο δρόμο, ο σχεδιασμός συγκεκριμένων διαδρομών & (νοητού) χάρτη και η βελτίωση της ικανότητας προσανατολισμού.
• Ομάδες Ανάπτυξης Κοινωνικών Δεξιοτήτων και Ψυχολογικής Στήριξης Εφήβων / Νέων
Ατομικά ή Δυαδικά Προγράμματα Ανάπτυξης Βασικής Λειτουργικότητας, Επικοινωνίας και Κοινωνικοποίησης.
• Ομάδες Στήριξης
Σε αυτές δύνανται να συμμετέχουν νέοι και νέες 18 ετών και άνω. Η συμμετοχή τους στο δίωρο στήριξης είναι δεσμευτική. Είναι ξεκάθαρο στους συμμετέχοντες πως βασικός κανόνας της λειτουργίας της ομάδας είναι η αρχή της εμπιστευτικότητας, δηλαδή είναι απαραίτητο να εμπιστευτούν το πλαίσιο και να μπορούν να εξωτερικεύσουν βαθύτερες ανάγκες, επιθυμίες, προβληματισμούς και προσωπικούς στόχους. Οι στόχοι της ομάδας είναι ατομικοί και ομαδικοί. Αναμένεται ο κάθε συμμετέχοντας να προβάλει τους ατομικούς του στόχους και έπειτα να αναζητηθούν οι κοινοί ατομικοί στόχοι, ώστε να μπορούν να δουλευτούν σε συλλογικό επίπεδο μέσα στην ομάδα. Κάποιοι από τους βασικούς στόχους της ομάδας είναι οι παρακάτω: Αναγνώριση και τοποθέτηση αναγκών και επιθυμιών μέσα σε ρεαλιστικά πλαίσια, διαχείριση αρνητικών συναισθημάτων (άγχος, στεναχώρια, θυμός), τοποθέτηση των ορίων (ποια είναι τα προσωπικά όρια, ποια τα όρια του άλλου), τεχνικές συναισθηματικής αποσυμφόρησης, ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης και κοινωνικής συνδιαλλαγής με βιωματικό τρόπο (μέσω οργάνωσης και πραγματοποίησης εξόδων, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των συμμετεχόντων).
• Παιχνίδια Λόγου
Στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη πρωτίστως της γλωσσικής νοημοσύνης και της λογικο-μαθηματικής σκέψης. Μέσα από διάφορες δραστηριότητες προωθούνται: η κατανόηση κανόνων διαλόγου και αλληλεπίδρασης, η αύξηση του λεξιλογίου (γλώσσα πρόσληψης και έκφρασης/επικοινωνία), η συγκέντρωση προσοχής, η ενίσχυση της μιμητικής ικανότητάς και η ενσυναίσθηση.
• Πρόγραμμα Ένταξης & Κοινωνικοποίησης
Πρόκειται για ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα που απευθύνεται σε παιδιά και νέους με αυτισμό ή νοητική υστέρηση, με στόχο την απόκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων και επακόλουθα την ένταξη τους σε μικρο-ομάδες. Το πρόγραμμα πραγματοποιείται από δυο έως τρεις φορές εβδομαδιαίως και υποστηρίζεται από εκπαιδευτές όλων των ειδικοτήτων, που αξιοποιούν ποικίλα εκπαιδευτικά εργαλεία. Οι στόχοι προσαρμόζονται σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε συμμετέχοντα.
Ενδιαφέρεστε για το πρόγραμμα;
συμπληρώστε την φόρμα ενδιαφέροντος