Παράλληλη Στήριξη
συνοδεία και στήριξη του ωφελούμενου που φοιτά το πρωί
Το Πρόγραμμα
Το πρόγραμμα της Παράλληλης Στήριξης αφορά σε παιδιά προσχολικής – σχολικής ηλικίας , εφήβους και νέους, με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΑΔ). Μπορεί να λάβει χώρα στο νηπιαγωγείο, στο σχολείο, ακόμη και στο πανεπιστήμιο για κάποιον ωφελούμενο.
Το πρόγραμμα στοχεύει στην αντιμετώπιση των δυσκολιών που παρουσιάζονται στη μάθηση, τη λειτουργικότητα, την αυτονομία και τη κοινωνική αλληλεπίδραση του ατόμου. Σκοπό έχει να βοηθήσει τον ωφελούμενο να ανταποκριθεί καλύτερα στις σχολικές/ακαδημαϊκές «προκλήσεις» που αντιμετωπίζει.
Το πρόγραμμα στελεχώνεται από έμπειρους συνεργάτες του συλλόγου ΑΛΜΑ. Έπειτα από αξιολόγηση των αναγκών του κάθε παιδιού, η επιστημονική ομάδα αποφασίζει για την επιλογή του καταλληλότερου κάθε φορά συνεργάτη, ενώ ο συνεργάτης που αναλαμβάνει εποπτεύεται από τον υπεύθυνο του προγράμματος.
Ο συνεργάτης που στηρίζει παράλληλα τον ωφελούμενο, είναι συνεχώς μαζί του, αθόρυβα και διακριτικά, και τον βοηθά να λειτουργεί και να κοινωνικοποιείται αποτελεσματικά.
Για παράδειγμα, για ένα παιδί που πηγαίνει στο σχολείο, αυτό μπορεί να έχει την εξής μορφή: ο παιδαγωγός μπορεί να ενθαρρύνει το παιδί να κάτσει σταθερά στη καρέκλα του την ώρα του μαθήματος, να το βοηθά να εστιάζει τη προσοχή του στο δάσκαλο την ώρα που μιλάει, να το βοηθά να περιορίσει τις στερεοτυπικές συμπεριφορές, και να λειτουργεί σαν συνδετικός κρίκος ανάμεσα στο παιδί και τους συμμαθητές του – ενθαρρύνοντας πχ τα άλλα παιδιά να παίξουν μαζί του με τρόπο που να είναι αποδεκτός και από τις δύο πλευρές. Με αυτό τον τρόπο, ο μαθητής μπορεί να ενταχθεί πιο εύκολα στην ομάδα των συνομηλίκων του, και να αλληλεπιδράσει πιο αποτελεσματικά μαζί τους, ενώ ενισχύεται και η αυτοπεποίθησή του.
Στη περίπτωση παιδιών που λαμβάνουν παράλληλη στήριξη, υπάρχει συνεχής συνεννόηση με τις σχολικές μονάδες, ώστε να είναι κοινή η μεθοδολογία που ακολουθείται, και να αντιμετωπίζονται και από τις δύο πλευρές οι δυσκολίες που συναντούν τα παιδιά. Όταν κριθεί πως το παιδί μπορεί να ενταχθεί αυτόνομα στο σχολικό πλαίσιο, παύει και η παράλληλη στήριξη.
Τα παιδιά που εντάσσονται στο Κέντρο Ημέρας Παιδιών και Εφήβων με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές, έχουν τη δυνατότητα να ενταχθούν και στα Θεραπευτικά-Εκπαιδευτικά προγράμματα, όπως: Λογοθεραπεία, Εργοθεραπεία, Ειδικό Εκπαιδευτικό πρόγραμμα και Ψυχοκινητική. Η σύνθεση του εκπαιδευτικού σχήματος εξαρτάται από τις ατομικές ανάγκες του κάθε παιδιού.
Εάν σας ενδιαφέρει το πρόγραμμα, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας τηλεφωνικά, ή να συμπληρώσετε τη παρακάτω φόρμα, αναφέροντας το πρόγραμμα που σας ενδιαφέρει, και εμείς θα επικοινωνήσουμε το συντομότερο μαζί σας.
Ενδιαφέρεστε για το πρόγραμμα;
συμπληρώστε την φόρμα ενδιαφέροντος