Το Πρόγραμμα

Το ΑΛΜΑ προσφέρει Εκπαιδευτικά – Θεραπευτικά προγράμματα, σε παιδιά με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΑΔ). Τα προγράμματα Πρώιμης Παρέμβασης πραγματοποιούνται στο Κέντρο Ημέρας Παιδιών με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές, από τον Σεπτέμβριο μέχρι και τον Ιούνιο.  
image

Το Κέντρο Ημέρας Παιδιών

λειτουργεί ως μονάδα ημερήσιας θεραπευτικής παρέμβασης και ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης, καθώς και ως συμβουλευτικός σταθμός στήριξης της οικογένειας. Στη δομή πραγματοποιούνται εκτός των Θεραπευτικών – Εκπαιδευτικών προγραμμάτων, προγράμματα Υποστήριξης στην Εκπαίδευση, και Συμβουλευτική.

Από την κρίσιμη ηλικία των 2 ετών, μέλημά μας είναι να δώσουμε ένα πλήρες και εξατομικευμένο ψυχοεκπαιδευτικό πρόγραμμα στα παιδιά μας. Ο πρωταρχικός στόχος του Κέντρου Ημέρας Παιδιών με ΔΑΔ, είναι η ένταξη τους στο σχολικό πλαίσιο καθώς και η ενσωμάτωση τους στο κοινωνικό σύνολο ως ισότιμα μέλη του. 

Το μοντέλο παρέμβασης που προωθεί η επιστημονική ομάδα του ΑΛΜΑ βασίζεται στη φιλοσοφία της διεπιστημονικής- ολιστικής προσέγγισης. Η εκπαιδευτική πρακτική, είναι επηρεασμένη από την ανάγκη των ατόμων με αναπτυξιακές δυσκολίες για ένα ζεστό και υποστηρικτικό περιβάλλον, με την παράλληλη ανάγκη για δόμηση και συνέπεια στο περιβάλλον τους. Μέσα από τη συνεργασία της διεπιστημονικής ομάδας δημιουργείται μια «κοινή» γραμμή η οποία αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο για τη δημιουργία του θεραπευτικού προγράμματος το οποίο εφαρμόζεται είτε σε ατομικό, δυαδικό είτε σε ομαδικό επίπεδο.

Oι θεραπευτές όλων των ειδικοτήτων εργάζονται προς τον ίδιο στόχο, και δίνουν έμφαση στα σημεία ακριβώς που έχει ανάγκη το παιδί. Παραδείγματος χάριν, εάν ένα παιδί “δουλεύεται” στην κοινωνική δεξιότητα «να λέει γεια» όταν εισέρχεται σε έναν χώρο, τότε αυτό “δουλεύεται” και καταγράφεται από όλες τις ειδικότητες, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται τόσο η κατάκτηση όσο και η γενίκευση του στόχου.

Επίσης, όλοι όσοι εργάζονται με το παιδί,

εφόσον γνωρίζουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στον εκάστοτε τομέα, μπορούν να το υποστηρίξουν κατάλληλα στη προσπάθεια αυτοεξυπηρέτησής του (χρήση τουαλέτας, πλύσιμο χεριών, σίτιση κ.ά.), αλλά και στο περιορισμό των μη λειτουργικών συμπεριφορών. Ως μη λειτουργικές συμπεριφορές ορίζονται συγκεκριμένες και μονότονες επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές που εμποδίζουν σημαντικά τη λειτουργία του ατόμου σε όλους τους τομείς της ζωής του. Αυτές μπορεί να είναι στερεότυποι και επαναλαμβανόμενοι κινητικοί μανιερισμοί, άκαμπτη προσκόλληση σε συγκεκριμένες, μη λειτουργικές ρουτίνες ή τελετουργίες, επίμονη ενασχόληση με συγκεκριμένα αντικείμενα κ.ά.

Τελικός στόχος των εκπαιδευτικών – θεραπευτικών προγραμμάτων, είναι να δοθούν στο κάθε άτομο ξεχωριστά οι ευκαιρίες, ώστε να φτάσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του και να κατακτήσει τα βασικά αναπτυξιακά ορόσημα αναφορικά με τις γνωστικές και κοινωνικές δεξιότητες, τη λειτουργικότητα και την αυτονομία σε δραστηριότητες καθημερινής ζωής.

Το μοντέλο ολιστικής προσέγγισης ακολουθεί όλες τις σύγχρονες, θεραπευτικές προσεγγίσεις και παρεμβάσεις. Κατά συνέπεια, έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα στοιχεία των προσεγγίσεων TEACCH και ABA, ενώ χρησιμοποιούνται και εκπαιδευτικές τεχνικές που αποσκοπούν στην ενσωμάτωση των ατόμων στο σχολικό πλαίσιο και στην κοινότητα.

Τα παιδιά που εντάσσονται στο Κέντρο Ημέρας Παιδιών με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές, έχουν τη δυνατότητα να ενταχθούν και στα Προγράμματα Υποστήριξης στην Εκπαίδευση, όπως: Ενισχυτική Διδασκαλία, Παράλληλη Στήριξη και Κατ’ Οίκον Διδασκαλία.

image

Για την ένταξη των παιδιών στα προγράμματα Πρώιμης Παρέμβασης ακολουθείται η παρακάτω διαδικασία:

1.Πρώτο ραντεβού με τον υπεύθυνο του προγράμματος
2. Αξιολόγηση του ωφελούμενου για ένταξη στο πρόγραμμα
3. Λήψη κοινωνικού ιστορικού

Σας ενδιαφέρει το πρόγραμμα?

Εάν σας ενδιαφέρει το πρόγραμμα, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας τηλεφωνικά (2109828150), ή να στείλετε email και εμείς θα επικοινωνήσουμε το συντομότερο μαζί σας.   

Terms Of UsePrivacy StatementCopyright 2025 ΑΛΜΑ | Πανελλήνιος Σύλλογος Προσαρμοσμένων Δραστηριοτήτων
Back To Top