ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας
Η σύσταση εξατομικευμένου προγράμματος είναι ζωτικής σημασίας σε ένα πρόγραμμα παρέμβασης σε παιδιά με αυτισμό. Το πρόγραμμα αυτό προκύπτει μετά από αξιολόγηση ψυχοεκπαιδευτικών αναγκών του παιδιού και των ήδη κατεκτημένων γνωστικών- επικοινωνιακών –συμπεριφορικών δεξιοτήτων του. Η πλειονότητα των παιδιών με αυτισμό χρήζει βελτίωση στους τομείς της κατανόησης και της εκφοράς του λόγου, στη κοινωνική συμπεριφορά, στην αυτοαπασχόληση, στον αυτοέλεγχο και αποφυγή αρνητικής συμπεριφοράς.
Στην εφαρμοσμένη ανάλυση συμπεριφοράς οι θεραπευτικοί στόχοι , όπως προκύπτουν από την αξιολόγηση, καταγράφονται σε μία λίστα στην οποία ο θεραπευτής καταγράφει με λεπτομέρειες τα εξής δεδομένα:
- Ημερομηνία εκτέλεσης του προγράμματος
- Όνομα θεραπευτή
- Τρόπος που έγινε η διδασκαλία της δεξιότητας ( με σωματική καθοδήγηση, με πλήρη ή τμηματική βοήθεια, με διόρθωση)
- >Το ποσοστό των επιτυχημένων αντιδράσεων
Η καταγραφή των δεδομένων μετά από κάθε συνεδρία στην εφαρμοσμένη ανάλυση συμπεριφοράς είναι σημαντική γιατί δημιουργεί ένα πολύ δομημένο τρόπο παρέμβασης, μέσω του οποίου μπορούμε να παρακολουθήσουμε με ακρίβεια και αρκετή εγκυρότητα :
- Το μαθησιακό προφίλ του παιδιού
- Του ρυθμούς μάθησης
- Πόσο συχνά εφαρμόζεται ένα πρόγραμμα
- Με ποιόν και πότε γίνεται ένα πρόγραμμα, καθώς και
- Πότε μία δεξιότητα θεωρείται κατεκτημένη και γενικευμένη.
Ο τρόπος αυτός δίνει τη δυνατότητα σε θεραπευτική ομάδα να δουλεύει πάνω σε μία οργανωμένη και καλά δομημένη παρέμβαση, με έγκυρα αποτελέσματα τα οποία είναι αναγκαία στην πρώιμη παρέμβαση αλλά και σε κάθε θεραπευτικό πρόγραμμα.