Responsive Menu
Add more content here...
Υποστηριζόμενη Διαβίωση | Τρίτη 2 Απριλίου, 2019

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ (ΔΚΖ)

Υποστηριζόμενη Διαβίωση

Στο πρόγραμμα της Ημιαυτόνομης Διαβίωσης οι έφηβοι μαθαίνουν να διαχειρίζονται καταστάσεις στη καθημερινότητα τους, να συμβιώνουν ομαδικά και να ολοκληρώνουν αυτόνομα ρουτίνες που αφορούν την ατομική τους υγιεινή (μπάνιο-ντουζ, ένδυση- απόδυση, χρήση τουαλέτας, πλύσιμο χεριών , πλύσιμο δοντιών, κλπ). Μέσα από δραστηριότητες ειδικά προσαρμοσμένες στις ανάγκες των συμμετεχόντων, ενισχύονται οι δεξιότητες καθημερινής ζωής και αυτοεξυπηρέτησης, κάνοντας τη μάθηση βιωματική σε πραγματικές συνθήκες – περιβάλλον. Πέρα από την ατομική υγιεινή και τη φροντίδα του εαυτού , στις ΔΚΖ συμπεριλαμβάνονται οι οικιακές εργασίες (στρώσιμο κρεβατιού, σκούπισμα, σφουγγάρισμα χώρου, καθαρισμός επιφανειών, πλύσιμο πιάτων, πότισμα λουλουδιών), το μαγείρεμα, τα ψώνια από φούρνο και σούπερ μάρκετ, η διαχείριση χρημάτων, η χρήση ΜΜΜ καθώς και η διαχείριση του ελεύθερου χρόνου.

Όλες οι δραστηριότητες χωρίζονται σε επιμέρους βήματα (ανάλυση έργου – task analysis) και καταγράφονται συστηματικά , εξατομικευμένα για το κάθε συμμετέχοντα, και ανάλογα με τις δυνατότητες του, ορίζεται κάθε φορά ο επόμενος εκπαιδευτικός στόχος.

Ο εκπαιδευτής λειτουργεί σαν σκιά του εκπαιδευόμενου , (αρχικά στέκεται ακριβώς από πίσω του και σταδιακά απομακρύνεται) βοηθώντας τον με σωματική κυρίως καθοδήγηση και σπάνια με λεκτική, σε όποιο βήμα είναι αναγκαίο. Πέρα από τη σωματική καθοδήγηση , χρησιμοποιούνται οπτικά βοηθήματα για την οργάνωση και αυτόνομη ολοκλήρωση της δραστηριότητας. Για παράδειγμα, οπτικό βοήθημα θεωρείται το να δείξω τη πετσέτα ώστε να θυμηθεί ότι πρέπει να σκουπίσει τα χέρια του, αν ο εκπαιδευόμενος στη ρουτίνα του πλυσίματος χεριών παραλείψει αυτό το βήμα. Επίσης, όταν είναι απαραίτητο, οι συμμετέχοντες εκπαιδεύονται να ολοκληρώνουν μια δραστηριότητα ακολουθώντας τα βήματα που υπάρχουν οπικοποιημένα ( είτε με γράμματα, είτε με εικόνες – σκίτσα ), αναλυτικά και με τη σειρά.

Είναι πολύ σημαντικό οι νέοι/ νέες να μάθουν να ολοκληρώνουν αυτόνομα δραστηριότητες καθημερινής ζωής σε ένα δομημένο περιβάλλον, καθώς τους βοηθά να νιώθουν ανεξάρτητοι/ -ες, ενισχύεται  η αυτοεκτίμηση τους, παίρνουν πρωτοβουλίες, ανοίγουν οι ορίζοντες τους και δε φοβούνται να δοκιμάζουν μόνοι τους πράγματα.

 

Θέλετε να επικοινωνήστε μαζί μας;

Κάντε το με τους παρακάτω τρόπους.

Θα σας ακούσουμε

+30 210 9803292

+30 210 9828150

Θα μας γράψετε

[email protected]

Γραφτείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε για τα πάντα γύρω απο τον φορέα.

    Ωράριο Λειτουργίας

    Τα Απογευματινά After School Προγράμματα διεξάγονται καθημερινά, καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Οι ώρες και οι μέρες που θα έρχεται το παιδί/ο νέος, εξαρτώνται από την ομάδα στην οποία θα ενταχθεί. (Κάτι το οποίο καθορίζεται ανάλογα με τις δυνατότητες και τις ανάγκες του, αλλά και από τα προγράμματα στα οποία προτιμά να λάβει μέρος). Το ωράριο των προγραμμάτων χωρίζεται σε 2 ζώνες:

    Α’ Ζώνη 13.00-16.00

    Β’ Ζώνη 16.30-19.30

    Κάποιες ομάδες μας, έρχονται και συμμετέχουν στα προγράμματα κατά τη διάρκεια της Α’ Ζώνης (13:00-16:00) και άλλες κατά τη διάρκεια της Β’ Ζώνης (16.30-19.30). Κατά τη διάρκεια της κάθε χρονικής ζώνης, πολλές ομάδες ταυτόχρονα συμμετέχουν σε διαφορετικά προγράμματα!

    Εάν το προτιμά κάποιος ενδιαφερόμενος, υπάρχει και η δυνατότητα συμμετοχής και αποκλειστικά σε ένα πρόγραμμα.

    Τόπος Διεξαγωγής

    Τα προγράμματα διεξάγονται στις δομές μας, στο 4ο Λύκειο Παλαιού Φαλήρου, και στο χώρο του φορέα μας στην παιδική χαρά της Αγ. Σκεπής. Για τα νότια προάστια, υπάρχει και η επιλογή μεταφοράς με το Van του Συλλόγου (παραλαβή από συγκεκριμένα σημεία) κατόπιν συνεννόησης.

    Συμμετοχή στα Προγράμματα

    Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν αρχικά με το Σύλλογο τηλεφωνικά (2109828150). Στη συνέχεια ορίζεται ένα ραντεβού δια ζώσης, μία πρώτη γνωριμία, με τον επόπτη και τον υπεύθυνο του τμήματος, οπότε και συζητείται η ένταξη του ενδιαφερόμενου σε κάποια ομάδα των Απογευματινών After School Προγραμμάτων (με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες και τις δυνατότητες του παιδιού/νέου).