Τα Προγράμματα

Το ΑΛΜΑ παρέχει εξειδικευμένα Εκπαιδευτικά και Θεραπευτικά προγράμματα για παιδιά με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΑΔ), τα οποία περιλαμβάνουν Λογοθεραπεία, Εργοθεραπεία, Ειδική Εκπαιδευτική Υποστήριξη και Ψυχοκινητική Αγωγή  
image

Λογοθεραπεία

Η Λογοθεραπεία, είναι η επιστήμη που ασχολείται με τη θεραπεία διαταραχών λόγου και ομιλίας. Ως διαταραχές λόγου και ομιλίας ορίζονται οι δυσκολίες στην κατανόηση, την έκφραση και τη χρήση του λόγου (προφορικού και γραπτού). Οι δυσκολίες μπορεί επίσης να αφορούν την ποιότητα του λόγου, όπως ο λανθασμένος τρόπος άρθρωσης, φωνολογικές διαταραχές, διαταραχές στη ροή της ομιλίας κ.ά.

Ο λόγος αναπτύσσεται από πολύ νωρίς μέσω της ακοής και της κατανόησης. Συνεπώς, είναι κρίσιμο τα γλωσσικά ερεθίσματα να είναι ποικίλα από τη στιγμή της γέννησης του παιδιού, μέσα στο πλαίσιο της οικογένειας, κι έπειτα του σχολείου. Η καθυστέρηση του λόγου, δηλαδή όταν το παιδί έχει καθυστερήσει να μιλήσει ή η ανάπτυξη του λόγου απέχει συγκριτικά με τη χρονολογική του ηλικία, αποτελούν προπομπούς ότι το παιδί χρήζει λογοθεραπευτικής εκτίμησης.

Στόχος της λογοθεραπείας είναι να βελτιώσει τις δεξιότητες επικοινωνίας του παιδιού, αναπτύσσοντας την εξωλεκτική επικοινωνία κι έπειτα τον ίδιο τον λόγο. Επιπρόσθετα, στοχεύει στη βελτίωση των διαταραχών του λόγου και τη γλωσσική κατανόηση και έκφραση. Σημαντικός παράγοντας στην ανάπτυξη της ομιλίας στο ΑΛΜΑ είναι να δημιουργούνται οι κατάλληλες συνθήκες ώστε ένα παιδί να απολαμβάνει την επικοινωνία. Πρακτικά, το πρόγραμμα λογοθεραπευτικής παρέμβασης μπορεί να πάρει τη μορφή παιχνιδιού με κάρτες ομιλίας, όπου το παιδί αναπτύσσει τον περιγραφικό λόγο διαδραστικά και ευχάριστα.

Εργοθεραπεία

Η Εργοθεραπεία είναι η επιστήμη της υγείας που ασχολείται με την οργάνωση της κίνησης και στοχεύει στη μέγιστη λειτουργικότητα του ατόμου στην καθημερινή ζωή. Είναι μία παρέμβαση που βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν πρακτικές ικανότητες και δεξιότητες, απαραίτητες για την καθημερινή τους ζωή. Οι δραστηριότητες καθημερινής ζωής αφορούν τους τομείς αυτοεξυπηρέτησης του παιδιού, όπως είναι η ένδυση/ απόδυση, η χρήση τουαλέτας, η προσωπική υγιεινή, η σίτιση, ο ύπνος, οι εργασίες του σπιτιού κ.ά.

Η εργοθεραπευτική παρέμβαση δίνει έμφαση στους τομείς της οργάνωσης της σκέψης, της προσοχής, τον συντονισμό της λεπτής και της αδρής κίνησης, τις γραφο-κινητικές δεξιότητες, την οπτική αντίληψη, την ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων και την αισθητηριακή ρύθμιση. Αναπόσπαστο κομμάτι της παρέμβασης το οποίο αποτελεί τον κύριο τρόπο εξέλιξης όλων των παραπάνω είναι το παιχνίδι.

Στο πλαίσιο της εργοθεραπείας, προσφέρεται στα παιδιά και η δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με διαφορετικά ερεθίσματα (οπτικά, απτικά, ακουστικά, γευστικά, οσφρητικά) που λόγω των πιθανών δυσκολιών τους σε διάφορους τομείς (στη κίνηση, τη γνωστική ικανότητα, τη συμπεριφορά, τη κατανόηση, της περιορισμένης αλληλεπίδρασής τους με το περιβάλλον) δεν είχαν την ευκαιρία να έρθουν. Έτσι, καταφέρνουν να αποκτήσουν μεγαλύτερη ανοχή και εξοικείωση με αυτά, προσεγγίζοντας την Αισθητηριακή Ολοκλήρωση.

image
image

Ειδικό Εκπαιδευτικό/Μαθησιακό

Το εν λόγω πρόγραμμα αφορά την προσαρμογή της διδασκαλίας, ανεξαρτήτως διδακτικού αντικειμένου, πάνω στις δεξιότητες που διευκολύνουν το παιδί στη μάθηση. Στην ουσία ο θεραπευτής προσαρμόζει τη διδασκαλία στον τρόπο μάθησης του παιδιού συνδυάζοντας πολλές φορές παραπάνω από μία διδακτική μέθοδο και επαναλαμβάνοντας τη διαδικασία όσες φορές χρειαστεί ώστε το παιδί να κατακτήσει τη δεξιότητα που επιθυμεί να διδάξει.

Το πρόγραμμα παρέμβασης στοχεύει στην ανάπτυξη βασικών γνωστικών δεξιοτήτων, όπως η κατανόηση εντολών, η ανάπτυξη μιμητικών ικανοτήτων, η αναγνώριση αντικειμένων, η βελτίωση της προσοχής και της αντίληψης, η ανάπτυξη προσχολικών αλλά και η εξέλιξη των κοινωνικών δεξιοτήτων του παιδιού. Για τα παιδιά σχολικής ηλικίας τα ειδικά μαθησιακά προγράμματα αποσκοπούν στην διδασκαλία του γραπτού λόγου (ανάγνωση, ορθογραφία, λεξιλόγιο, σύνταξη κ.ά.) και των μαθηματικών εννοιών (ποσοτικές έννοιες, αριθμητικές πράξεις, επίλυση προβλήματος κ.ά.) τα οποία ο μαθητής δεν κατέκτησε επαρκώς κατά τη διδασκαλία τους στο σχολικό περιβάλλον λόγω δυσκολιών (ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, γενικευμένες μαθησιακές δυσκολίες, διαταραχή ελλειμματικής προσοχής, δυσκολίες οργάνωσης κ.ά.).

Ανάλογα με το μαθησιακό επίπεδο του κάθε παιδιού/εφήβου, οι ειδικοί παιδαγωγοί δημιουργούν ένα εξατομικευμένο μαθησιακό πρόγραμμα για να το βοηθήσουν να κατακτήσει τα μαθησιακά «ορόσημα», ενώ παράλληλα ενθαρρύνουν και επιβραβεύουν κάθε προσπάθειά του.

image

Ψυχοκινητική

Η ψυχοκινητική αγωγή, είναι μία παρέμβαση που χρησιμοποιεί κυρίως ως μέσον την κίνηση και αποσκοπεί στην ανάπτυξη της αντίληψης, της αίσθησης του σώματος και την απόκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων. Μέσω της παρέμβασης επιτυγχάνεται η βελτίωση της φυσικής κατάστασης, η ανάπτυξη των κινητικών και αισθητηριακών λειτουργιών του ατόμου, η βελτίωση της μνήμης, της συγκέντρωσης προσοχής, της κοινωνικοποίησης, της αυτοπεποίθησης, της συναισθηματικής ωρίμανσης καταλήγοντας σε μία καλύτερη ποιότητα ζωής.

Όπως σε όλα τα προγράμματα έτσι και σε αυτό, η πρόοδος καταγράφεται συστηματικά ώστε όλοι οι θεραπευτές που δουλεύουν με το παιδί να έχουν πρόσβαση σε αυτή.

Σας ενδιαφέρουν τα προγράμματα?

Εάν σας ενδιαφέρει κάποιο από τα προγράμματα, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας τηλεφωνικά (2109828150), ή να στείλετε email και εμείς θα επικοινωνήσουμε το συντομότερο μαζί σας.   

Terms Of UsePrivacy StatementCopyright 2025 ΑΛΜΑ | Πανελλήνιος Σύλλογος Προσαρμοσμένων Δραστηριοτήτων
Back To Top